Welcome in Nepal! - Reisverslag uit Lumbini, Nepal van Marjo-Ter-Wilma-Michel-Tilly-John-Petra-Henri 8 friends - WaarBenJij.nu Welcome in Nepal! - Reisverslag uit Lumbini, Nepal van Marjo-Ter-Wilma-Michel-Tilly-John-Petra-Henri 8 friends - WaarBenJij.nu

Welcome in Nepal!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo-Ter-Wilma-Michel-Tilly-John-Petra-Henri

01 April 2016 | Nepal, Lumbini

Op weg naar Nepal
Om 6 u vertrek met 13 pers nu. 4 mensen hebben de groep verlaten en vliegen vandaag naar huis.
Geplande Reisduur bedraagt 12 u
We nemen ook afscheid van de chauffeur en busboy na dagen samen heel veel kilometers afgelegd te hebben met de meest vreemde verkeerssituaties. Top driver.
Nepal we komen er aan. Na wat beangstigende informatie vlak voor de grens steeg de spanning in de bus. Kilometers stilstaande vrachtwagens met lading reden we voorbij, deze vrachtwagens staan soms dagen in de rij voor inklaring bij de grens.
Iedereen in de bus begon al snel door de bus te lopen om zijn spullen bij elkaar te zoeken die door de onverwachte kuilen in de wegen wel eens op een andere plek kwam te liggen.
Wat moesten we doen als we uit de bus stapten werd nog eens herhaald: blijf bij je koffers die op meerdere riksja gestapeld worden en loop mee en verlies ze niet uit het oog. We moesten circa 100 meter te voet over stoffige onverharde weg. Rechts en links weer vrachtwagens, mensen te voet en wij lopen er tussen als nomaden achter onze riksja. Geschreeuw en drukte over en weer. De uitlaatgassen van een opstartende vrachtwagen in de gezicht. Niet echt grappig. Bezweet en 37 graden liepen we te voet over de Nepalese grens.
Omdat de stroom uitgevallen was, niet ongewoon hier, moesten we op straat even snel een formulier invullen. Dit moest met spoed want een groep pelgrims was in aantocht! Om 17.17 u starten we met een nieuwe crew en bus richting pinautomaat voor Nepalese valuta en aansluitend naar ons gastverblijf voor 1 nacht.
De rust valt als een warme deken over ons allen heen. De 1ste en zeker niet de laatste stroomuitval hebben we met ook ervaren tijdens het eten, maar snel opgelost door het licht adn te zetten op onze telefoons

• 02 April 2016 - 10:24

Carin:

Blij weer iets van jullie te kunnen lezen.Internet en wifi werken niet overal op de wereld zoals in ons kikkerlandje.Jullie hebben al veel dingen ontdekt en ervaren. Nu op om Nepal te ontdekken. Geniet ervan en wij wachten op nieuwe verhalen van jullie. Groetjes Carin en Leon.

• 02 April 2016 - 17:05

Wim:

Dag avonturiers. Het verhaal gelezen en ik herken er niets in. Wat een toestand om eerst 12 uur over de wegen in India te moeten rijden en dan de grens passage. Waarom niet van Varanasi naar Kathmandu gevlogen? Groetjes, Wim en Apha

• 03 April 2016 - 19:36

Enny:

Wat een toestanden .Groetjesvan Ger en Enny uit een zonnig Landgraaf hier 20 graden