2 april Lumbini - Reisverslag uit Lalmatiya, Nepal van Marjo-Ter-Wilma-Michel-Tilly-John-Petra-Henri 8 friends - WaarBenJij.nu 2 april Lumbini - Reisverslag uit Lalmatiya, Nepal van Marjo-Ter-Wilma-Michel-Tilly-John-Petra-Henri 8 friends - WaarBenJij.nu

2 april Lumbini

Door: Tilly namens 8 friends

Blijf op de hoogte en volg Marjo-Ter-Wilma-Michel-Tilly-John-Petra-Henri

04 April 2016 | Nepal, Lalmatiya

Nepal
2 april Eindelijk weer tijd en internet
Heerlijk geslapen in ons hotelletje. Wat een rust !
Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan de geboorteplaats van Buddha, volgens de Nepalezen. Op die plaats is een tempel gebouwd, en deze wordt iedere dag bezocht door duizenden pelgrims, die Buddha komen vereren en aanbidden.
Van hieruit zijn we verder gereisd naar chitwan, waar we verbleven in een prachtig natuurreservaat. Allereerst een lekkere lunch en aansluitend naar de apartementen. In de middag hebben we per ossenkar een bezoek gebracht aan de Tharustam, de oorspronkelijke bewoners van de Chitwan vallei, en deze mensen behoren tot de laagste kaste. De stambewoners zijn van nature malariaresistent. Pas in 1960 toen er een middel tegen malaria werd uitgevonden werden ook andere stammen toegelaten in het gebied.
Angelique onze gids is al een paar weken niet in orde en zou een bezoek brengen aan de plaatselijke kliniek, waar een bevriende arts werkzaam is. Wij vonden het natuurlijk reuze interessant om deze kliniek te gaan bekijken en mochten mee. Petje af voor deze mensen die in zeer primitieve omstandigheden hun werk moeten uitvoeren. Er is gebrek aan bijna alles.
Onze vraag aan de trouwe lezers is dan ook om medicijnen e.d die wij normaal laten vernietigen , op te sparen zodat wij het als pakket kunnen verzenden.
Na al deze belevenissen zijn we aan tafel geschoven voor een heerlijk diner.
verder nog even het vermelden waard. De marihuana kun je hier gewoon langs de kant van de weg plukken. Je ziet en ruikt het overal!
En hierna...........
SLAPEN