Namaste we zijn nu in Orcha - Reisverslag uit Dulrāsar, India van Marjo-Ter-Wilma-Michel-Tilly-John-Petra-Henri 8 friends - WaarBenJij.nu Namaste we zijn nu in Orcha - Reisverslag uit Dulrāsar, India van Marjo-Ter-Wilma-Michel-Tilly-John-Petra-Henri 8 friends - WaarBenJij.nu

Namaste we zijn nu in Orcha

Door: Marjo namens the friends

Blijf op de hoogte en volg Marjo-Ter-Wilma-Michel-Tilly-John-Petra-Henri

26 Maart 2016 | India, Dulrāsar

Namaste allemaal ,
Even wat inhalen maar internet is niet overal beschikbaar dus hier een resumé.

Vanuit Jaipur naar Agra - om 5 uur vertrokken met een ontbijtbox voor in de bus. Omgeving buiten de steden en dorpen was verrassend mooi. Veel groen en landbouw.
We hebben holi niet gevierd. Achteraf ook maar goed want wat een zooi. De reisleiding en gids en het hotel management hebben ons geadviseerd om niet de stad in te gaan. De kans dat er wat gebeurd is groot. Westerse mensen met name vrouwen zijn doelwit. Dus hebben we uiteraard geluisterd. In het hotel werd er wel aandacht aan geschonken op eigen terrein met muziek, dans en poeder.

Even chillen aan het zwembad en om
15:30 u naar de Taj Mahal samen met een locale gids die we piewie mochten noemen. Leuke correcte man die ons mee nam in de geschiedenis van dit schitterende complex. Het binnen komen
Was een bijzondere ervaring. Er waren ticket verkoop loketten voor heren en 2 aparte voor de dames.
Dames en heren werden gescheiden van elkaar. Via een route met dranghekken naar werd iedereen naar binnen geloosd. Er waren een aantal regels ( geen scherpe voorwerpen, geen statieven, geen eten etc. )
Na een hoop gedoe waren we 3 kwartier verder eindelijk binnen ( Check check ) en zagen we onze mannen weer.
Het was heel warm en de halve liter water die we kregen bij de entree bleek al gauw te weinig. Snik heet.
Het complex is een sprookje en mooi onderhouden. Bucketlist check.
Vrijdag : slecht geslapen door de slechte bedden en kussens.
Om 9 u vertrek: om de kleine Taj Mahal bezocht die als basis is gebouwd voor de grotere versie. Lekker rustig zo vroeg in de ochtend en eveneens prachtig. Mooie fresco's. Aan de oever speelden kinderen aan en in het water tussen de ossen. Een bezoek aan het Rode fort was het volgende hoogtepunt die dag. Inmiddels zeker 37 graden. Ook dit complex was super. De verhalen er achter eveneens.
Vervolgens nog even beginnen aan de uitdaging om met 18 personen de locale winkelstraatjes te bezoeken. Je weet niet wat je ziet. We werden nu niet lastig gevallen mogelijk omdat de locale gids erbij was. Iedereen probeert mekaar niet uit het oog te verliezen.
Missie geslaagd, want we hebben allemaal de bus weer bereikt. Oversteken op straat is dan ook een hele uitdaging. Overal komen allerlei vervoersmiddelen vandaan en Kris kras door elkaar wel of niet toeterend. Omdat men hier links rijdt moet je extra alert blijven en dat valt niet mee in de hitte. Tijd voor een lunch.
Lekker gegeten en energie weer op pijl gebracht. We brachten nog een bezoek aan ... Waar we de meest prachtige geborduurde wandkleden met juwelen . Echt prachtig en levenswerken van een bekend iemand ( naam zoeken we op) in ieder geval ook onbetaalbaar en niet te koop, evenals de juwelen die Corry uit Maastricht een medereiziger van de groep om en aan mocht dragen. De ring kost maar 2 miljoen.
Super dag. In het hotel moesten de koffers weer gepakt worden want deze moesten 18 u klaar staan omdat deze apart met de bus naar Orcha gingen : rit van 8 uur.
Wij gingen de volgende ochtend met de trein, ritduur 2,5 uur.
Luxe trein voor Indiase begrippen. We hebben niet op het dak hoeven te zitten of uit het raam hoeven te hangen :). We zijn goed aangekomen in een super leuk hotel, waar wij Kings een suite kregen voor the King and the Queen. ( de vrienden noemen ons vaker de Kings, dus wel heel grappig )
Na de lunch brachten we een bezoek aan de tempels en de paleizen die nog herinneren aan de oude Moghul tijd.
Daarna eindelijk een terrasje in het dorp ( inwoners aantal 8000). Je kunt hier rustig zitten en lopen zonder veel lastig gevallen te worden. Vandaag 38 graden om 16:00 uur.
Nu is het weer tijd om te gaan slapen want morgen verrekken we weer naar de volgende plaats : Khajuraho. 170 km en reistijd 4 tot 5 uur....

Foto's volgen, want dit lukt niet met deze WiFi verbinding

• 26 Maart 2016 - 18:22

Anneke:

Wat een belevenis . Heel veel plezier.
    Vanuit de hopel paasgroetjes .

• 27 Maart 2016 - 12:43

Peter Breukers:

Mooi om te volgen.In de morgen het nieuws uit Limburg.In de avond het nieuws uit India.Veel paasgroeten.

• 27 Maart 2016 - 13:28

Nellie Spork:

Geweldig Tilly om dit allemaal te mogen lezen, pas goed op jullie zelf en elkaar en geniet.

• 27 Maart 2016 - 16:04

Robert Broekhuis:

Michel en vrienden!
    Ten eerste een zalig paasfeest.
    Daarnaast hele leuke verhalen en apart om jullie op deze manier te volgen!
    Zelfs een heel klein beetje jaloers, wat betreft de temperatuur.
    Nog heel veel leuke momenten toegewenst!

Groetjes Robert.

• 27 Maart 2016 - 19:30

Ton En Jos:

Nou nou, het is me wat. Mooie ervaringen hoor en maar goed dat jullie elkaar in de gaten houden zodat er niemand kwijt raakt. Hier in Nederland is het lang niet zo spannend, hoewel........... Niettemin mooi om jullie te volgen, geniet maar kom ook weer goed terug. Zalig pasen